SEA tips: hoe klikken leads en klanten worden.

Bepaal van tevoren de doelen en stel een goede tracking in

Bepaal van tevoren de doelen voordat je jouw campagnes opzet. Deze zijn divers: Marketing en verkoop van de producten, het aankondigen van nieuwe producten, het genereren van leads of branding zijn de belangrijkste. Het type campagne verschilt afhankelijk van het doel. Zo zijn display-campagnes geschikt voor branding of om nieuwe producten aan te kondigen. Zoekcampagnes staan ​​centraal bij de verkoop van producten. Vertrouw bij het genereren van leads op de juiste leaddoelen: bied bijvoorbeeld spannende whitepapers, checklists of demo’s aan. Alleen degenen die de doelen van hun campagne definiëren, kunnen deze met succes implementeren. Stel voordat de campagnes live gaan de juiste tracking in om het succes van jouw campagnes te meten. Plan re-marketingcampagnes en verzamel in een vroeg stadium mensen voor jouw lijsten.

Bied op de juiste zoekwoorden

Trefwoordonderzoek is verplicht voor alle zoekmachine marketing maatregelen voor zoekmachines. Je kunt alleen succesvol zijn als je de juiste zoekwoorden gebruikt. In de praktijk is het een goed idee om een ​​grote lijst met mogelijke trefwoorden samen te stellen. Productmanagement en zoekmachine marketing dienen hierbij nauw samen te werken. Valideer uw lijst met tools zoals de Google Keyword Planner. Bedenk ook in welke regio je de campagne wilt voeren. Gebruikers in de VS kunnen op andere termen zoeken dan in Nederland. Zorg ervoor dat je bij het boeken van de zoekwoorden verschillende zoektypen uitprobeert: welke presteren beter? Houd ook rekening met uitsluitingszoekwoorden!

Plaats uitsluitingszoekwoorden om verspilling te voorkomen

Op de juiste zoekwoorden posten is slechts de helft van de strijd. Om verspilling te voorkomen, is het essentieel om uitsluitingszoekwoorden te boeken. Dit voorkomt dat uw advertenties worden weergegeven in zoekopdrachten die niet relevant voor je zijn. In het ergste geval veroorzaakt je ongekwalificeerde klikken en dus onnodige kosten. Voordat je zoekwoorden invoert, dien je eerst te kijken waar nog vaak naar wordt gezocht in combinatie met deze zoekwoorden. Als deze combinaties niet relevant voor je zijn, plaats ze dan als uitsluitingszoekwoorden. Op deze manier behaal je een hoge klikfrequentie, wat een positief zoekmachine marketing effect heeft op de kwaliteitsscore van je zoekwoorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *